NMBS Passagiersrijtuigen
Opmerking: de 3 laatste cijfers veranderen steeds! Rest van het nummer blijft
ongewijzigd.
er werden geen controlecijfers opgenomen in deze lijst
Type rijtuig |
NMBS nr. |
UIC nr. |
Speciaal |
M4 meetrijtuig |
HV 13 |
60 88 99-70 013 |
|
Medische dienst |
HV 31 à 32 |
60 88 80-69 031 à 032 |
|
Cinema |
HV 41 |
60 88 99-10 041 |
|
TEE A8tuj |
00.041 à 51 |
61 88 18-89 980 à 990 |
Nummering tot 1984 |
Hersporingstrein |
00.056 à 00.057 |
60 88 99-29 056 à 057 |
|
Meetrijtuig |
00.800 |
60 88 99-99 800 |
|
TEE A8tuj |
00.131 à 00.136 |
61 88 18-89 991 à 996 |
|
TEE B9 1/2tuj |
00.141 à 00.147 |
51 88 29-89 926 à 932 |
Omgebouwde Franse MISTRAL A69 rijtuigen (vervanging van 7 stuks TEE A8tuj) |
TEE B9 1/2tuj |
00.151 à 00.154 |
61 88 29-89 980 à 983 |
Omgebouwde TEE A8tuj rijtuigen |
WL AB 30 |
04.530 à 532 |
71 88 70-70 001 à 003 |
|
WL AB 30 |
04.543 |
71 88 70-70 004 |
|
WL AB 30 |
04.554 |
71 88 70-70 015 |
|
MU |
04.764 |
71 88 72-80 614 |
|
04.792 à 795 |
71 88 72-80 615 à 618 |
||
WL T2 |
05.108 à 110 |
61 88 75-10 156 à 158 |
|
05.151 à 153 |
61 88 75-10 159 à 161 |
||
RIC 1950 A (I2) |
11.101 à 126 |
51 88 18-80 201 à 226 |
|
RIC A (I4) |
11.201 |
51 88 19-80 401 |
Prototype! |
I4 A |
11.301 à 306 |
51 88 19 70 401 - 406 |
|
RIC 1953 A (I4) |
11.307 à 320 |
51 88 19-80 410 à 421 |
|
Benelux |
11.301 à 308 |
51 88 19-80 402 à 409 |
|
I6 A |
11.601 à 620 |
61 88 19-70 601 à 620 |
11.601 - 11.606 in 2012 omgebouwd tot I6 B 200km/u |
I6 B |
11.601 à 606 |
61 88 19-70 601 à 606 |
variant 200km/u |
I10 A |
11.701 à 715 |
51 88 11-70 001 à 015 |
|
I11 A |
11.801 à 836 |
61 88 10-90 001 à 036 |
|
Buffet (I2) |
11.901 à 912 |
51 88 84-80 201 à 212 |
|
RIC B (I1) |
12.001 à 006 |
51 88 21-48 101 à 106 |
|
12.007 |
51 88 21-40 101 |
||
12.008 à 009 |
51 88 21-48 107 à 108 |
||
12.010 à 011 |
51 88 21-40 102 à 103 |
||
Schooltrein ES |
12.011 |
60 88 80-69 101 |
HV2 |
12.012 à 12.013 |
51 88 21-48 109 à 110 |
||
12.014 |
51 88 21 40 104 |
||
12.015 à 0.16 |
51 88 21-49 111 à 112 |
||
12.017 à 031 |
51 88 21-40 135 à 149 |
||
Meetrijtuig ES |
12.030 |
60 88 99-89 002 |
|
Schooltrein ES |
12.050 |
60 88 80-69 102 |
HV3 |
12.058 |
60 88 80-69 103 |
HV1 |
|
RIC B (I1) |
12.062 |
51 88 21-48 113 |
|
12.063 à 076 |
51 88 21-40 150 à 163 |
||
12.077 |
51 88 21-40 164 |
||
12.078 à 083 |
51 88 21-60 102 à 105 |
||
Schooltrein ES |
12.078 |
60 88 80-69 104 |
HV4 |
12.079 |
60 88 80-69 105 |
HV4 |
|
Expo |
12.084 |
51 88 99-40 002 |
|
Expo |
12.085 |
51 88 99-40 003 |
|
RIC 1950 B (I2) |
12.101 à 112 |
51 88 21-80 201 à 212 |
|
RIC B (I1) |
12.201 à 247 |
51 88 28-40 101 à 147 |
|
Bar-dancing (I1) |
12.248 |
51 88 89-70 001 |
|
RIC B (I1) |
12.249 à 256 |
51 88 28-40 149 à 156 |
|
12.257 à 260 |
51 88 28-40 157 à 160 |
||
I4 B |
12.301 |
51 88 29-70 401 |
ex prototype 11.201 |
I4 B |
12.302 |
51 88 29-70 402 |
ex prototype 13.101 |
I4 B |
12.303 à 318 |
51 88 29-80 403 à 418 |
|
I6 B |
12.601 à 660 |
61 88 21-70 601 à 660 |
|
I10 B |
12.701 à 745 |
51 88 21-90 001 à 045 |
|
I10 B clima |
12.746 à 779 |
61 88 21-70 046 à 079 |
12.761 tot 12.763 hebben uic nr 61 88 21-70 061 à 063. Rest is 200km/u variant |
I10 Bistro |
12.780 |
61 88 88-70 080 |
|
I11 B |
12.801 à 906 |
61 88 20-90 001 à 106 |
|
Expo |
12.901 |
51 88 99-40 001 |
|
RIC B (I1) |
13.001 à 010 |
51 88 28-40 161 à 170 |
|
RIC AB (I1) |
13.011 à 025 |
51 88 38-40 111 à 125 |
|
RIC AB (I4) |
13.101 |
51 88 39-80 401 |
Prototype |
I4 AB |
13.201 à 220 |
51 88 30-70 401 à 420 |
|
RIC AB 1963 (I4) |
13.209 à 220 |
51 88 30-80 410 à 421 |
|
I3 |
14.001 à 040 |
51 88 39-80 301 à 340 |
|
I5 Bc |
14.101 à 145 |
51 88 50-70 501 à 545 |
|
I6 Bc |
14.601 à 615 |
61 88 50-70 601 à 615 |
|
Resto Buffet |
16.001 à 16.004 |
61 88 88-70 001 à 004 |
ex Grill express SNCF |
I10 Resto |
16.005 à 16.008 |
61 88 88-90 005 à 008 |
|
I10 Resto |
16.015 |
61 88 88-90 015 |
|
RIC D lang |
17.001 à 013 |
51 88 95-40 901 à 913 |
|
RIC D kort |
17.101 à 17.108 |
51 88 85-40 914 à 921 |
|
RIC D 14,3 m |
17.201 à 17.212 |
51 88 39-40 922 à 933 |
|
17.301 à 304 |
51 88 92-40 934 à 937 |
||
DMS |
17.401 à 430 |
51 88 95-70 901 à 930 |
|
EXPO |
17.801 à 810 |
60 88 99-40 021 à 030 |
ex I1 rijtuig |
17.815 |
60 88 99-40 035 |
ex RIC D lang rijtuig |
|
SR1 |
17.901 |
51 88 89-80 008 |
|
SR2 |
17.902 |
61 88 89-70 002 |
|
SR3 |
17.903 |
61 88 89-90 003 |
|
I11Bdx |
19.801 à 821 |
61 88 80-90 001 à 021 |
|
K1 A |
21.001 à 040 |
51 88 18-40 001 à 040 |
|
21.041 à 044 |
50 88 18-66 001 à 004 |
||
21.101 à 112 |
50 88 19-48 001 à 012 |
||
21.113 à 115 |
50 88 19-48 013 à 015 |
||
21.116 à 130 |
50 88 19-48 016 à 029 |
||
21.131 à 136 |
50 88 19-48 030 à 035 |
||
K4 A |
21.501 à 514 |
50 88 18-38 401 à 414 |
|
K1 AR |
21.901 à 904 |
50 88 84-48 001 à 004 |
|
K1 B |
22.001 à 065 |
50 88 21-48 001 à 065 |
|
22.067 à 179 |
50 88 21-66 001 à 114 |
||
22.180 à 185 |
50 88 21-40 001 à 006 |
||
K2 B |
22.201 à 316 |
50 88 21-48 151 à 266 |
|
K2 B snack bar |
22.317 à 326 |
50 88 21-48 267 à 276 |
|
K3 B |
22.401 à 500 |
50 88 21-48 300 à 399 |
|
K4 B |
22.501 à 555 |
50 88 20-37 401 à 455 |
|
K1 B |
22.601 à 608 |
50 88 29-48 001 à 008 |
|
22.609 à 610 |
50 88 29-66 001 à 002 |
22.609 werd later EXPO rijtuig |
|
EXPO |
22.609 |
50 88 29-66 001 à 002 |
|
K1 AB |
23.001 à 004 |
50 88 39-48 001 à 004 |
|
23.005 à 010 |
50 88 39-66 001 à 006 |
||
K1 AD |
28.001 à 008 |
50 88 31-66 001 à 008 |
|
28.101 à 025 |
50 88 31-48 001 à 025 |
||
28.126 à 027 |
50 88 31-66 009 à 010 |
||
K1 ARD |
28.901 à 915 |
50 88 37-48 001 à 015 |
|
K1 Bd |
29.001 à 018 |
50 88 82-66 001 à 018 |
|
29.101 à 114 |
50 88 82-48 001 à 014 |
||
29.115 à 127 |
50 88 82-66 019 à 031 |
||
K2 Bd |
29.201 à 210 |
50 88 82-48 151 à 160 |
|
K4 Bd |
29.501 à 515 |
50 88 82-37 401 à 415 |
|
L A |
31.107 à 117 |
50 88 18-26 401 à 417 |
|
L B |
32.001 à 147 |
50 88 20-26 401 à 574 |
|
NB B |
32.201 à 204 |
50 88 37-26 401 à 404 |
|
32.301 à 303 |
50 88 29-26 401 à 403 |
||
32.401 à 406 |
50 88 21-26 401 à 406 |
||
L B |
32.501 à 515 |
50 88 28-26 401 à 415 |
|
L AB |
33.001 à 020 |
50 88 37-26 401 à 420 |
|
38.001 à 016 |
50 88 31-26 401 à 416 |
||
L Bd |
39.001 à 029 |
50 88 39-26 401 à 429 |
|
NB BD |
39.101 à 105 |
50 88 82-26 430 à 434 |
|
M3 ABd |
40.001 à 010 |
50 88 81-26 951 à 960 |
|
M2 A |
41.001 à 035 |
50 88 18-48 601 à 635 |
|
M1 B |
42.001 |
50 88 27-26 601 |
|
M1 B |
42.002 |
50 88 27-26 602 |
|
M1 B (trek-duw) |
42.003 à 130 |
50 88 29-18 601 à 730 |
|
42.131 à 214 |
50 88 29-26 601 à 713 |
||
M2 |
42.251 |
50 88 21-26 600 |
prototype |
42.252 |
50 88 21-18 600 |
prototype |
|
M2 B |
42.301 à 650 |
50 88 20-48 601 à 950 |
|
M3 B |
42.801 à 836 |
50 88 21-26 951 à 986 |
|
M1 AB (trek-duw) |
43.001 à 051 |
50 88 38-18 601 à 651 |
|
43.052 à 115 |
50 88 38-26 601 à 663 |
||
M2 AB |
43.201 à 304 |
50 88 39-48 601 à 704 |
|
M1 Bd (trek-duw) |
49.001 à 059 |
50 88 82-18 601 à 659 |
|
49.060 à 117 |
50 88 82-26 601 à 658 |
||
49.118 |
50 88 82-26 600 |
||
M2 Bd |
49.201 à 316 |
50 88 82-48 601 à 716 |
|
M2 Bd snack bar |
49.901 à 915 |
50 88 87-48 601 à 615 |
|
M4 A |
51.001 à 050 |
50 88 19-78 001 à 050 |
|
M4 B |
52.001 à 430 |
50 88 20-78 001 à 430 |
|
M5 B |
52.501 à 600 |
50 88 26-38 001 à 100 |
|
M5 A |
53.501 à 515 |
50 88 36-38 001 à 015 |
|
M4 Ad |
58.001 à 033 |
50 88 81-78 001 à 033 |
|
M4 Adx |
58.034 à 065 |
50 88 81-78 034 à 065 |
|
M4 Bd |
59.901 à 935 |
50 88 87-78 001 à 035 |
|
M5 BDx |
59.951 à 968 |
50 88 82-38 001 à 018 |
|
M6 A |
61.001 à 066 |
50 88 16-72 001 à 066 |
|
M6 A |
61.067 à 076 |
50 88 16-92 067 à 076 |
variant 200km/u |
M6 B |
62.001 à 231 |
50 88 26-72 001 à 231 |
|
M6 B |
62.232 à 276 |
50 88 26-92 232 à 276 |
variant 200km/u |
R B |
62.401 à 416 |
50 88 27-26 580 à 595 |
|
M6 Bx |
65.001 à 064 |
50 88 80-72 001 à 064 |
|
R Ad |
68.401 à 404 |
50 88 81-26 580 à 583 |
|
M6 (A)BD |
69.001 à 070 |
50 88 82-72 001 à 070 |
|
M6 BD |
69.071 à 076 |
50 88 82-92 071 à 076 |
variant 200km/u |
Postrijtuig 21m |
70.001 à 020 |
50 88 00-40 951 à 971 |
|
D rijtuig ex DR |
70.008 |
50 88 92-29 906 |
|
Postrijtuig variant 1 |
70.009 |
50 88 00-40 979 |
|
Postrijtuig variant 1 |
70.010 |
50 88 00-40 975 |
|
Postrijtuig variant 1 |
70.011 |
50 88 00-40 976 |
|
Postrijtuig variant 1 |
70.017 |
50 88 00-40 977 |
|
Postrijtuig variant 1 |
70.018 |
50 88 00-40 978 |
|
Postrijtuig variant 1 |
70.009 |
50 88 00-40 979 |
|
Postrijtuig 22m |
70.021 à 023 |
50 88 00-40 972 à 974 |
|
Postrijtuig variant 2 |
70.027 |
50 88 00-40 981 |
|
Postrijtuig ex DR |
70.801 à 805 |
50 88 00-26 051 à 055 |
|
D rijtuig ex DR |
70.804 |
50 88 92-29 907 |
|
M7 B |
72.001 à 157 |
50 88 26-96 001 à 157 |
|
M7 AB |
73.001 à 225 |
50 88 36-92 001 à 225 |
|
M7 BDx |
75.001 à 065 |
50 88 86-96 001 à 065 |
|
M7 Bmx |
76.001 à 112 |
91 88 86-96 001 à 112 |
|
PW 14.3m |
77.001 à 010 |
50 88 92-26 001 à 010 |
|
77.011 à 023 |
50 88 92-66 901 à 911 |
||
PW radio |
77.101 à 108 |
50 88 92-26 011 à 018 |
|
Verwarming |
77.018 à 023 |
50 88 92-66 906 à 911 |
|
EXPO |
77.301 à 304 |
50 88 92-49 301 à 304 |
ex RIC D 14.3m rijtuig |
Bijwagen 732 |
732.03 à 16 |
50 88 24-29 580 à 586 |
Enkel bijwagens 03, 08, 09, 10, 12, 13 en 16 kregen een UIC nummer |
Het is verboden deze pagina zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info types mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding