BFOTO
BFOTO



010

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

22

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

24/03/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.010
01/01/1971: hernummerd naar 010

 
 

011

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

23

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

13/04/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.011
01/01/1971: hernummerd naar 011

 
 

012

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

24

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

**/**/1976

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.012
01/01/1971: hernummerd naar 012
15/08/1974: Was samen met 021 en 028 betrokken bij een zwaar ongeval te Luttre. Rijtuig B van stel 160 ontspoorde en raakte enkele bovenleidingspalen, stel 028 brak in 2 en rijtuig BD viel van een spoorwegtalud naar beneden en kwam op zijn dak terecht, stel 021 was volledig door een botsing met een spoorbrug en 012 raakte zwaar beschadigd.
Werd hierna gesloopt, het BD-rijtuig werd gebruikt om stel 028 te herstellen.

 
 

013

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

25

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

1/02/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.013
01/01/1971: hernummerd naar 013

 
 

014

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

26

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

16/03/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.014
01/01/1971: hernummerd naar 014

 
 
Bekijk Fotos van 015

015

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

27

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

19/04/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.015
01/01/1971: hernummerd naar 015

 
 

016

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

28

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

24/03/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.016
01/01/1971: hernummerd naar 016

 
 

017

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

29

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

1/07/1994

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.017
01/01/1971: hernummerd naar 017

 
 

018

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

30

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

15/04/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.018
01/01/1971: hernummerd naar 018

 
 

019

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

31

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

17/03/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.019
01/01/1971: hernummerd naar 019

 
 

020

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

32

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

15/04/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.020
01/01/1971: hernummerd naar 020

 
 

021

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

33

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

**/**/1976

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.021
01/01/1971: hernummerd naar 021
Was samen met 012, 028 en 160 betrokken bij een zwaar ongeval te Luttre op 15/08/1974. Rijtuig B van stel 160 ontspoorde en raakte enkele bovenleidingspalen, stel 028 brak in 2 en rijtuig BD viel van een spoorwegtalud naar beneden en kwam op zijn dak terecht, stel 021 was volledig door een botsing met een spoorbrug en 012 raakte zwaar beschadigd.

 
 

022

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

34

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

17/03/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.022
01/01/1971: hernummerd naar 022

 
 

023

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

35

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

1/01/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.023
01/01/1971: hernummerd naar 023

 
 

024

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

36

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

11/04/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.024
01/01/1971: hernummerd naar 024

 
 

025

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

37

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

1/07/1994

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.025
01/01/1971: hernummerd naar 025

 
 

026

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

38

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

**/**/1992

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.026
01/01/1971: hernummerd naar 026
30/06/1992 : Is uitgebrand te Sint-Katelijne-Waver

 
 

027

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

39

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

24/03/1995

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.027
01/01/1971: hernummerd naar 027
Bewaard door het NMBS
2013: Overgenomen door het TSP

 
 

028

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

40

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

**/**/1983

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.028
01/01/1971: hernummerd naar 028
Was samen met 012, 021 en 160 betrokken bij een zwaar ongeval te Luttre op 15/08/1974. Rijtuig B van stel 160 ontspoorde en raakte enkele bovenleidingspalen, stel 028 brak in 2 en rijtuig BD viel van een spoorwegtalud naar beneden en kwam op zijn dak terecht, stel 021 was volledig door een botsing met een spoorbrug en 012 raakte zwaar beschadigd.
Het BD rijtuig van 012 werd gebruikt om 028 te herstellen.
18/03/1983: Is uitgebrand te Charleroi-Sud

 
 

029

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

41

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

10/04/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.029
01/01/1971: hernummerd naar 029

 
 

030

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

42

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

1/01/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.030
01/01/1971: hernummerd naar 030

 
 

031

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

43

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

24/03/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.031
01/01/1971: hernummerd naar 031

 
 

032

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

44

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

24/03/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.032
01/01/1971: hernummerd naar 032

 
 

033

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

45

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

15/04/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.033
01/01/1971: hernummerd naar 033

 
 

034

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

46

 

In dienst:

**/**/1950

 

Buiten dienst:

1/01/1995

 

Gesloopt:

**/**/199*

 

Bijzonderheden:

1953: hernummerd naar 228.034
01/01/1971: hernummerd naar 034

 
 

De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.