|
050 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.050 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1971 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1971: Werd 062(II) |
|
|
|
051 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.051 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
052 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.052 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
053 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.053 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
054 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.054 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
055 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.055 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
04/10/1957: Is betrokken bij een ongeval te Fexhe-le-Haut-Clocher
**/**/1958 : Werd hersteld met het ABD-rijtuig van AM 526
Had na de reconstructie 50 zitplaatsen minder! |
|
|
|
056 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.056 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
057 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.057 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Italië als plukstel |
|
|
|
058 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.058 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1993: Verkocht aan SATTI (Italie) |
|
|
|
059 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.059 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1990 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
060 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.060 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
061 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.061 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1993: Verkocht aan SATTI (Italie) |
|
|
|
062 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.062 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1971 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
10/02/1971: Is uitgebrand te Quèvy |
|
|
|
062 II |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.050 |
|
In dienst: |
**/**/1971 |
|
Buiten dienst: |
**/06/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
063 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.063 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
064 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.064 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
065 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.065 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/06/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
066 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.066 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
067 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.067 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
068 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.068 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
069 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.069 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
070 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.070 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
071 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.071 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
072 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.072 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
073 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.073 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
074 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.074 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 968 |
|
|
|
075 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.075 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Verkocht aan ACTM als plukstel |
|
|
|
076 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.076 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1990 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
077 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.077 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC. Doet dienst in de TPER als stel 054.203/204 |
|
|
|
078 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.078 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
079 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.079 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
080 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.080 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 961 |
|
|
|
081 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.081 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
082 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.082 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/10/1997: Verkocht aan TSP |
|
|
|
083 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.083 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
084 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.084 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 972 |
|
|
|
085 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.085 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 962 |
|
|
|
086 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.086 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 964
|
|
|
|
087 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.087 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
30/11/1987: Is betrokken bij een botsing op tegenspoor in de dichte mist te Namêche
|
|
|
|
088 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.088 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/06/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
089 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.089 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/04/1986 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
13/11/1985: Is betrokken bij een ongeval te Halle met 7403
Werd niet meer hersteld |
|
|
|
090 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.090 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
091 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.091 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 969
|
|
|
|
092 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.092 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC, maar nooit in dienst gekomen |
|
|
|
093 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.093 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 970
|
|
|
|
094 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.094 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
095 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.095 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC, maar nooit in dienst gekomen
|
|
|
|
096 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.096 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
097 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.097 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1990 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
098 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.098 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
099 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.099 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1993: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
100 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.100 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1995 |
|
Gesloopt: |
**/06/2005 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
101 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.101 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM als plukstel |
|
|
|
102 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.102 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
103 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.103 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
104 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.104 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht als plukstel aan Italië |
|
|
|
105 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.105 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Radionaam: |
< |
|
|
|
106 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.106 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/200* |
|
Gesloopt: |
**/**/2016 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
01/07/1994: Buiten dienst bij NMBS
**/**/1995: Werd het TBL-stel 106
Buiten dienst na een ongeval |
|
|
|
107 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.107 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC, doet dienst bij TPER als stel 054.201/202
|
|
|
|
108 |
|
|
|
|
Oorspronkelijk nr: |
228.108 |
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1995 |
|
Radionaam: |
< |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht als plukstel aan Italië |
|
|
De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.