BFOTO
BFOTO



5201

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.001

 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

02/04/1955

 

Buiten dienst:

**/**/2012

 

Bijzonderheden:

12/11/1979: Geel livrei
29/05/1987: Vlottende cabine
15/12/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/05/2015: Bewaard door het TSP
**/09/2016: Verkocht aan Tapolca (Hongarije)

 
 
Bekijk Fotos van 5202

5202

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.002

 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

28/04/1955

 

Buiten dienst:

01/06/1995

 

Gesloopt:

**/04/1998

 

Bijzonderheden:

29/09/1983: Geel livrei
29/09/1983: Vlottende cabine
05/10/1994: Is betrokken bij een botsing te Halanzy
Werd niet meer hersteld

 
 
Bekijk Fotos van 5203

5203

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.003

 

Laatste stelplaats:

Ronet

 

In dienst:

29/04/1955

 

Buiten dienst:

01/02/1989

 

Bijzonderheden:

01/02/1989: Omgebouwd tot 5302

 
 
Bekijk Fotos van 5204

5204

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.004

 

Laatste stelplaats:

Latour

 

In dienst:

22/04/1955

 

Buiten dienst:

01/05/1989

 

Bijzonderheden:

Afvoer met ernstige defecten
**/**/199*: Aangekocht door TSP
**/**/2005: Verkocht aan CFM Anhée
Enkel het karkas is nog aanwezig bij TSP

 
 
Bekijk Fotos van 5205

5205

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.005

 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

11/06/1955

 

Buiten dienst:

**/**/2012

 

Bijzonderheden:

09/02/1983: Vlottende cabine
09/12/1983: Geel livrei
**/11/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/04/2013: Bewaard door het TSP

 
 
Bekijk Fotos van 5206

5206

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.006

 

Laatste stelplaats:

Ronet

 

In dienst:

06/05/1955

 

Buiten dienst:

01/02/1989

 

Bijzonderheden:

01/02/1989: Omgebouwd naar 5307

 
 

5207

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.007

 

Laatste stelplaats:

Ronet

 

In dienst:

09/05/1955

 

Buiten dienst:

01/02/1989

 

Bijzonderheden:

01/02/1989: Omgebouwd naar 5317 (tweede bezetting)

 
 
Bekijk Fotos van 5208

5208

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.008

 

Laatste stelplaats:

Ronet

 

In dienst:

18/05/1955

 

Buiten dienst:

01/02/1989

 

Bijzonderheden:

01/02/1989: Omgebouwd naar 5318 (tweede bezetting)

 
 
Bekijk Fotos van 5209

5209

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.009

 

Laatste stelplaats:

Ronet

 

In dienst:

21/05/1955

 

Buiten dienst:

01/02/1989

 

Gesloopt:

**/11/2013

 

Bijzonderheden:

**/11/1988: Geel/Groen
01/02/1989: Omgebouwd tot 5321
**/**/199*: 5321 werd terug omgebouwd tot 5209
24/12/1992: Vlottende cabine
15/12/2002: Naar TUC-Rail
Aan de kant gezet wegens motorproblemen.
11/05/2012: Motor werd verkocht aan Italië
**/11/2013: Gesloopt te Schaarbeek

 
 

5210

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.010

 

Laatste stelplaats:

Ronet

 

In dienst:

02/06/1955

 

Buiten dienst:

01/02/1989

 

Bijzonderheden:

01/02/1989: Werd omgebouwd tot 5320

 
 

5211

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.011

 

Huidige stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

06/06/1955

 

Gesloopt:

**/05/2013

 

Bijzonderheden:

28/02/1958: Vernummerd naar 204.009 voor Expo 58
06/11/1958: Terug vernummerd naar 202.011
17/12/1983: Geel livrei
27/12/1983: Vlottende cabine
10/03/2004: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
Gesloopt bij Ecore te Aubange

 
 
Bekijk Fotos van 5212

5212

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.012

 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

28/05/1955

 

Buiten dienst:

**/**/2012

 

Bijzonderheden:

28/06/1985: Geel livrei
28/06/1985: Vlottende cabine
**/**/1993: Is betrokken bij een botsing te Gedinne
10/03/2004: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/11/2014: Bewaard als onderdelenlocomotief voor 5404

 
 

5213

 
 
 

Oorspronkelijk nr:

202.013

 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

26/06/1955

 

Buiten dienst:

05/10/1994

 

Gesloopt:

**/01/2005

 

Bijzonderheden:

25/02/1982: Geel livrei
25/02/1982: Vlottende cabine
06/10/1994: Is betrokken bij een botsing te Halanzy
Werd niet meer hersteld

 
 
Bekijk Fotos van 5214

5214

 
 
 

In dienst:

14/04/1983

 

Buiten dienst:

01/02/2003

 

Bijzonderheden:

In deze lijst geen 202.014 omdat deze locomotief nog voor zijn levering werd hernummerd naar 203.019!
01/04/1983: Geel livrei
01/04/1983: Vlottende cabine
01/07/1983: 5307 (eerste bezetting) werd vernummerd naar 5214 (tweede bezetting)
Is betrokken bij een botsing te Virton
Werd niet meer hersteld

 
 
Bekijk Fotos van 5215

5215

 
 
 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

01/07/1983

 

Buiten dienst:

05/07/2012

 

Bijzonderheden:

01/07/1983: 5302 werd omgebouwd naar 5215
09/03/1998: Is betrokken bij een botsing met 4507 te Malvoisin
**/11/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/06/2012: Gekocht door Somei
**/02/2016: Omgespoten naar een CFL fantasielivrei met nummer 1605
**/02/2016: Vertrokken naar Frankrijk om dienst te doen op een TGV-werf

 
 

202.015

 
 
 

In dienst:

03/02/1955

 

Buiten dienst:

07/05/1957

 

Bijzonderheden:

07/05/1957: Omgebouwd naar 204.005

 
 

5216

 
 
 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

12/04/1984

 

Buiten dienst:

**/**/2012

 

Bijzonderheden:

12/04/1989: 5317 (eerste bezetting) werd omgebouwd tot 5216
14/06/2003: In park
10/03/2004: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/02/2016: Verkocht aan ?

 
 

202.016

 
 
 

In dienst:

18/02/1955

 

Buiten dienst:

29/03/1957

 

Bijzonderheden:

29/03/1957: Omgebouwd naar 204.006

 
 
Bekijk Fotos van 5217

5217

 
 
 

Laatste stelplaats:

Stockem

 

In dienst:

14/08/1984

 

Buiten dienst:

05/07/2010

 

Bijzonderheden:

14/08/1984: 5318 (eerste bezetting) werd omgebouwd tot 5217
14/08/1984: Geel livrei
14/08/1984: Vlottende cabine
15/12/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/06/2012: Verkocht aan Somei
**/02/2016: Omgespoten naar een blauwe fantasielivrei
**/02/2016: Vertrokken naar Frankrijk om dienst te doen op een TGV-werf

 
 

202.017

 
 
 

In dienst:

01/03/1955

 

Buiten dienst:

27/05/1957

 

Bijzonderheden:

27/05/1957: Omgebouwd naar 204.007

 
 

202.018

 
 
 

In dienst:

08/03/1955

 

Buiten dienst:

16/04/1957

 

Bijzonderheden:

16/04/1957: Omgebouwd naar 204.008

 
 

De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.