BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto


Algemeen

   Aantal: 120

   Totaal gewicht: 101 ton

   Spanning: 3 kV (gelijkstroom)

   Nummering: 151 - 210 (bouwjaar 1962), 211 - 250 (bouwjaar 1963), 251 - 270 (bouwjaar 1965)

   Normaal vermogen: 735 kW

   Maximum snelheid: 130 km/h

   Maximum acceleratie: 47 cm/sec²

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: La Brugeoise et Nivelles , Ragheno , Atelier Germain , Les Usines de Braine-Le-Compte , AC Mechelen

   Bouwjaar: 1962, 1963, 1965

   Capaciteit:

 

1ste klas

2de klas

totaal

Zitplaatsen

28

152

180

Staplaatsen

16

60

76

Totaal

44

212

256



   Remming: Directe elektropneumatische rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL 5. Schijfremmen op de bogies.

   Verwarming: Via elektrische verwaming


Elektrisch gedeelte

Tractiematerieel

   Constructeur: A.C.E.C.

   Opstartsysteem: Elektrische servomotor BT met schuifweerstanden

   Tractiemotoren:
        Aantal: 4
        Uurvermogen: 185 kW
        Normaal vermogen: 155 kW
        Motoren automatisch gekoeld

   Ophanging: door de neus

   Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel

   Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
 

Hulpapparatuur

   1 ACEC Compressor:
        2 enkelwerkende cilinders
        2 drukken
        Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
        Maximum druk 7 Bar
        Debiet 540 l/min

   1 batterijoplader: 100 V, 50 A

   Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. De Cd-Ni batterijen werden vervangen door Pb batterijen. 12 x 6 V/160 Ah of 6 x 12 V/165 Ah

 


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 46575 mm

   Lengte van een wagon: 22849 mm (ABD element), 22970 mm (B element),

   Breedte: 2990 mm

   Afstand tussen de wielen: 2500 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3794 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding