BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 6

   Totaal gewicht: 103

   Spanning: 3 kV (gelijkstroom)

   Nummering: 595 - 600

   Normaal vermogen: 770 kW

   Maximum snelheid: 140 km/h

   Maximum acceleratie: 46 cm/sec²

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: La Brugeoise et Nivelles, Ragheno, Les Usines de Braine-Le-Comte, Ateliers Belges Réunis

   Bouwjaar: 19 70

   Capaciteit:

 

1ste klas

2de klas

totaal

Zitplaatsen

32
 

55
waarvan 31 ex-rokers

87
waarvan 31 ex-rokers

Staplaatsen

20

60

60

Totaal

52

126

178



   Remming: Directe elektropneumatische rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL 5. Schijfremmen op de bogies.

   Verwarming: Via elektrische verwarming


Elektrisch gedeelte

Tractiematerieel

   Constructeur: A.C.E.C.

   Besturingstype: Thyrisors krijgen een electronisch commando

   Tractiemotoren:
        Aantal: 4
        Uurvermogen: 190 kW
        Normaal vermogen: 170 kW
        Motoren automatisch gekoeld

   Ophanging: door de neus

   Wiellagers:
        Met Timken lagers

   Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
 

Hulpapparatuur

   1 Westinghouse Compressor:
        Type 241 VB
        4 enkelwerkende cilinders in V opstelling met 2 druketages
        Aangedreven door een elektrische motor van 3000 V
        Maximum druk 9 Bar
        Debiet 770 l/min

   1 alternator:
        Type: HV 5029-8
        68 V, 54.5 A, 1300 tr/min en 6.45 kVA

   1 gelijkrichter:
        GRAETZ-schakeling
        85 V, 70.5A en 6 kW

   Batterijen: Pb 12 x 6V, 160 Ah

 


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 46615 mm

   Lengte van een wagon: 22849 mm (ABD element), 22970 mm (D element),

   Breedte: 2990 mm

   Afstand tussen de wielen: 2500 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3794 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding