BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 44

   Totaal gewicht: 220

   Spanning: 3 kV (gelijkstroom)

   Nummering: 801 - 844

   Normaal vermogen: 1535kW

   Maximum snelheid: 140 km/h

   Maximum acceleratie: 47 cm/sec²

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: La Brugeoise et Nivelles

   Bouwjaar: 1975, 1976, 19789

   Capaciteit:

 

1ste klas

2de klas

totaal

Zitplaatsen

32
waarvan 24 ex-rokers

212
waarvan 90 ex-rokers

244
waarvan 114 ex-rokers

Staplaatsen

20

120

140

Totaal

76

422

498



   Remming: Directe elektropneumatische rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL 5. Schijfremmen op de bogies.

   Verwarming: Via elektrische verwarming


Elektrisch gedeelte

Tractiematerieel

   Constructeur: A.C.E.C.

   Besturingstype: Thyrisors krijgen een electronisch commando

   Tractiemotoren:
        Aantal: 8
        Uurvermogen: 190 kW
        Normaal vermogen: 170 kW
        Motoren automatisch gekoeld

   Ophanging: door de neus

   Wiellagers:
        Met Timken lagers

   Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
 

Hulpapparatuur

   1 groep motor-compressor
        Motor: CT10-3000V ~ 7.36 kW
        Compressor: 241 VB, 4 enkelwerkende cilinders met 2 druketages
        Maximum druk 9 Bar
        Debiet 770 l/min

   2 groepen motor-alternator-gelijkrichter
        1 motor met dubbele uitgang: N23, 3000 V enn 25 kW
        1 alternator: G 23, driefasig, 209 A en 23.8 kVA als alternator in ster staat
        1 driefasige gelijkrichter gemaakt uit thyristoren

   2 batterijen: Cadmium-Nickel met 60 elementen, 175 Ah, 90 V


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 99528 mm

   Lengte van een wagon: 25538 mm (Eindelementen), 24406mm (Tussenelementen)

   Afstand tussen de wielen: 2500 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4392 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding