BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 6

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 84 ton

   Nummering: 6001 - 6006

   Oude Nummering: 210.001 - 210.006

   Normaal vermogen: 840 kW

   Tankinhoud: 2400 l

   Smeerolie: 590 l

   Water voor de treinverwarming: 2500 l

   Water om de motor te koelen: 850 l

   Zand: 400 kg

   Maximum snelheid: 120 km/h

   Maximum tonnage per as: 21 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 196 kN

   Minimum boogstraal: 90 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Cockerill-Ougrée te Seraing

   Bouwjaar: 1961-1962

   Remming: Automatische OERLIKON rem. De automatische rem heeft een Goederen en Passagiers regime. De remkraan is van het type FV4. En een verdeler LST1 die gecombineerd is met de directe rem. (met een remkraan type FD1). De locomotief is voorzien van een antisliprem, een Gardner-Denver compressor van het type WX0 en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de remblokken van een bogie.

   Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door pneumatische bediening van de snelheids-regelaar Woodward UG8 van de dieselmotor. bedieningstoestellen in elke stuurpost met automatische waakinrichting.

   Verwarming:  Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar)


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: Cockerill Ougrée

   Motor Type: Cockerill-Baldwin 6TR240C0

   Injectie: Direct

   Werking: 4 takt, overvoed door turbo-blazer Brown-Boveri.

   Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling

   Starten motor: Via de hoofdgenerator

   Nominaal vermogen:  1030 kW

   Rotatiesnelheid: 1000 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 6
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 241.3 mm
       Loop: 304.8 mm

   Volledige massa: 8.5 ton

   Inspuitingsdruk: 280 bar

   Gemiddelde druk: 15 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 10.16 m/s

   Maximum koppel: 983.29 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Hoofdgenerator: 606 - ACEC/SEM Tractiemotor: DN441 - ACEC

   Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 4 tractiemotoren die constant parallell geschakeld zijn. De opwekking van de hoofdgenerator gebeurd door een hulpgenerator met 6 polen.

   Aandrijvingswijze assen: De 4 tractiemotoren met neusophanging type LD614N van 425kW , zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 17350 mm

   Breedte: 2905 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4252 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 8100 mm

   Afstand tussen de wielen: 2800 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4165mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding