BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 6

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 82

   Nummering: 6401 - 6406

   Oude Nummering: 211.001 - 211.006

   Vermogen: 845 kW

   Tankinhoud: 3000 l

   Smeerolie motor: 590 l

   Smeerolie overbrenging: 220 l

   Water voor de treinverwarming: 3000 l

   Water om de motor te koelen: 850 l

   Zand: 640 kg

   Maximum snelheid: 80km/u goederenregime, 120 km/h passagiersregime

   Maximum tonnage per as: 20.5 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 203 kN

   Trekkracht reizigersregime: 113 kN

   Trekkracht goederenregime: 167 kN

   Minimum boogstraal: 90 m

   Wieldiameter: 1118 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: E.B.R. te Familleureux

   Bouwjaar: 1962

   Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers, remkraan van het type FV4 en 2 LST1 verdelers gecombineerd met een directe OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Een Gardner(6401)/Lebrun LA3(6402-6406) compressor wordt aangedreven via een cardankoppeling. Er zijn 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Een handrem (schroefvormige) is geplaatst in elke stuurpost en werkt elk op 1 bogie.

   Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een pneumatische bediening. Het versnellingshandwiel werkt op een versnellingsklep, welke de hulpmotor van de versnelling van de Diesel, en de klepcilinder voor vulling van de turbo overbrenging en de bedieningscilinders voor omkeer en voor de gammawisselaar voedt. Besturingstoestellen in elke stuurpost met waakinrichting.

   Verwarming:  Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar).


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: NV Cockerill-Ougrée onder vergunning Hamilton

   Motor Type: TH8.95SA

   Injectie: Direct

   Werking: 4 taktmotor, overvoed door turbo-blazer Brown-Boveri 320

   Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling

   Starten motor: Door middel van elektrische starters Bosch 18ch 12V

   Nominaal vermogen:  1030 kW

   Rotatiesnelheid: 1000 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 8
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 241.3 mm
       Loop: 304.8 mm

   Volledige massa: 12 ton

   Inspuitingsdruk: 275 bar

   Gemiddelde druk: 11.4 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 10.16 m/s

   Maximum koppel: 1198.5 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith

   Type: L216rs

   Werkingswijze: Volautomatische hydrodynamische overbrenging type L216rs. Drie trappen verbinden 2 koppelomvormers en een hydrodynamische koppelaar, en bevattend in een ingebouwde mechanisch deel, een omkeerkoppeling met 2 gangwissels, waarvan de maximum snelheden respectievelijk 82 en 120km/h bedragen.

   Aandrijvingswijze assen: DAangedreven door asbruggen Mylius V20, gebouwd door Cockerill-Ougrée. De wielassen zijn met cardanassen aan elkaar verbonden; de binnen asbrug is met de uitgangsas van de omkeerkoppeling, ingebouwd in de turbo overbrenging, verbonden.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 17500 mm

   Breedte: 2910 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4260 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 9300 mm

   Afstand tussen de wielen: 2800 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 3925 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding