BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 6

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 79

   Nummering: 6501 - 6506

   Oude Nummering: 213.001 - 213.006

   Vermogen: 860 kW

   Tankinhoud: 3000 l

   Smeerolie motor: 625 l

   Smeerolie overbrenging: 220 l

   Water voor de treinverwarming: 3000 l

   Water om de motor te koelen: 700 l

   Zand: 400 kg

   Maximum snelheid: 82 km/u goederenregime, 120 km/h reizigersregime

   Maximum tonnage per as: 19.75 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 191 kN

   Trekkracht reizigersregime: 113 kN

   Trekkracht goederenregime: 167 kN

   Minimum boogstraal: 90 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: S.A. La Brugeoise et Nivelles te Nijvel

   Bouwjaar: 1965

   Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers, remkraan van het type FV4 en 2 LST1 verdelers gecombineerd met een directe OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Gardner-Denver van het type WXO wordt aangedreven via een elastische koppeling. Er zijn 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Een handrem (schroefvormige) is geplaatst in elke stuurpost en werkt elk op 1 bogie.

   Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een pneumatische bediening. versnellingshandwiel werkt op een versnellingsklep, welke een cilinder voedt met 8 standen (merk Westinghouse), die de controle assen van de inspuiting bedient door tussenkomst van een stangwerk. Deze bedient de cilinder voor de vullingsklep van de turbo transmissie. Besturingstoestellen in elke stuurpost met waakinrichting.

   Verwarming:  Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar).


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: General Motors USA

   Motor Type: 12-567D-1

   Injectie: Direct

   Werking: 2 taktmotor, motorspoeling doormiddel van mechanische blaasinrichting Roots.

   Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling

   Starten motor: Door middel van 2 elektrische GM starters van 11kW

   Nominaal vermogen:  1075 kW

   Rotatiesnelheid: 835 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 12
       Plaatsing: In V
       Uitboring: 216 mm
       Loop: 354 mm

   Volledige massa: 11.7 ton

   Inspuitingsdruk: 84 bar

   Gemiddelde druk: 6.87 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 7.06 m/s

   Maximum koppel: 1226 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith

   Type: L215rso

   Werkingswijze: Vol automatische hydrodynamische overbrenging type L215rso. Drie trappen verbinden 2 koppelomvormers en een hydrodynamische koppelaar, en bevattend in een ingebouwde mechanisch deel, een omkeerkoppeling met 2 gangwissels, waarvan de maximum snelheden respectievelijk 82 en 120km/h bedragen.

   Aandrijvingswijze assen: Aangedreven door asbruggen Mylius V20, gebouwd door Cockerill-Ougrée. De wielassen zijn met cardanassen aan elkaar verbonden; de binnen asbrug is met de uitgangsas van de omkeerkoppeling, ingebouwd in de turbo overbrenging, verbonden.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 16790 mm

   Breedte: 2900 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4250 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 8500 mm

   Afstand tussen de wielen: 2800 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 3570 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding