BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 3

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 74

   Nummering: 7101 - 7103

   Vermogen: 640 kW

   Tankinhoud: 3000 l

   Smeerolie: 300 l

   Smeerolie transmissie: 260 l

   Water om de motor te koelen: 300 l

   Zand: 640 kg

   Maximum snelheid: 50 km/h goederenregime, 80 km/u reizigersregime

   Trekkracht goederenregime: 186 kN

   Trekkracht passagiersregime: 113 kN

   Minimum boogstraal: 75 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Ateliers Belges Reunis te Familleureux

   Bouwjaar: 1962 - 1963, omvorming HLR 71: 1980 - 1981

   Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers, remkraan van het type FV3 en LST1 verdeler gecombineerd met een directe OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Een Westinghouse compressor van het type 242VB wordt aangedreven via een cardanas. Er is een persluchtreservoir met een totale capaciteit van 800 l. Een handrem (schroefvormige) is geplaatst in de stuurpost en werkt op 1 bogie.

   Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een pneumatische bediening met waakinrichting. Het versnellingshandwiel werkt op een versnellingsklep welke de hulpmotor van de Diesel, de klepcilinder voor de vulling van de turbooverbrenging, de bedieningscilinder voor omkeer van de rijrichting en de gammaschakelaar voedt. Het handwiel kan 5 standen innemen.


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: ABC

   Motor Type: 6DXC-100-750-A

   Injectie: Door mengkamer

   Vermogenregeling: Door throttle control

   Starten motor: Startmotor Bosch type TB(R) 72V - 18kW

   Nominaal vermogen:  662 kW

   Rotatiesnelheid:750 tr/min

   Werking: 4 takt motor, overvoed door turbocompressor

   Cilinders:
        Aantal: 6
       Plaatsing:Verticaal in lijn
       Uitboring: 242 mm
       Loop: 320 mm

   Volledige massa: 9.2 ton

   Inspuitingsdruk: 205 bar

   Gemiddelde druk: 12.27 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8 m/s

   Maximum koppel: 847 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith: Reducerende keerkoppeling L217 SWV

   Werkingswijze: De volautomatische hydro-dynamische overbrenging L217 is een samenstelling van 3 hydraulische omlopen zijnde 2 koppelomvormers en een hydro-mechanische koppelaar. De reducerende keerkoppeling is met de overbrenging verbonden en bezit 2 snelheidsgamma's

   Aandrijvingswijze assen: Aangedreven door asbruggen Mylus verbonden door middel van cardanassen, gebouwd door Cockerill-Ougrée


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 13440 mm

   Breedte: 2950 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4280 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 6300 mm

   Afstand tussen de wielen: 2600 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 2950 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding