BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 12

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 85 ton

   Nummering: 1201 - 1212

   Normaal vermogen: 3130 kW

   Werkspanning: 3kV, 25kV

   Maximum snelheid: 160 km/h

   Maximum tonnage per as: 21 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 234 kN

   Minimum boogstraal: 100 m

   Wieldiameter: 1250 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Constructions Ferroviaires et Métalliques (B&N) te Nivelles

   Bouwjaar: 1986

   Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de automatische rem. De automatische rem heeft een Goederen-Passagiers regime en een hogedruk-regime. De remkraan van de automatische rem is van het type OERLIKON FV4. De locomotief is voorzien van een antisliprem, 2 Wabco-compressors van het type 242 VB 79 en 4 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de 4 remblokken van een bogie.

   Bogie: De locomotief is uitgerust met BN-ACEC bogies met een primaire 'Winterthur' ophanging en een secundaire 'Flexicoil' ophanging

   Verwarming:  Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: ACEC Charleroi

   Type besturing: Optrekmaterieel bestaat uit thyrisoren en 2 hakkers die electronisch bestuurd worden

   Tractiemotoren: Type LE 622S
        Aantal: 4
        Uurvermogen: 828 kW
        Normaal vermogen: 782 kW
        Ophanging: elastisch op 3 punten

   Transmissie: elastische transmissie van BBC type: Federanrieb

   Transformator:
        Constructeur: ACEC
        Vermogen: 3800 kVA
        Secundaire spanningen:
             A-tractie: 2500 V
             B-tractie: 1030 V
             Verwarming: 1520 V
             Oliepomp: 392 V

   Gelijkrichters: 2 gelijkrichters in serie leveren een gelijkgerichte spanning van 3 kV aan de hakkers van de A-tractie (richten gelijk met diodes) en de B-tractie (richten gelijk met diodes en thyristoren)
 

Hulpapparatuur

   2 omvormers: 3Kv, 2 X 55 kW met 440 en 110 volt gelijkstroom uitgang

   2 keer 2 ventilatoren per motor: 440V - 18.6 kW van ACEC, 2600 tr/min en een debiet van 125m³/min

   2 automatische ventilatormotoren: 440V - 4.5kW van ACEC, 1600 tr/min en een debiet van 120 m³/min

   12 ventilatormotoren voor de hakkers: asynchrone motor van 110V

   2 Compressormotoren: motor 440V - 11kW van ACEC 1050 tr/min, compressor van WABCO-Westinghouse type 242VB79 met 2 drukniveaus en 4 cilinders

   1 batterij: Permanent opgeladen door de 2 omvormers. Batterijen van Nife type MD8, 75Ah met 75 100V-elementen. Oplaadspanning is 115V.

   Bij besturing van een passagierstrein: Onder het 25kV wisselspanningsnet komt er een 3 kV gelijkstroomspanning (M4) of een 1.5kV wisselspanning (RIC-rijtuigen) naar de stam.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 18650 mm

   Breedte: 2910 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3600 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 9000 mm

   Afstand tussen de wielen: 2900 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4825 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding