BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 5

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 77.7 ton

   Nummering: 1501 - 1503 (gelijkrichter Siemens) 1504 - 1505 (gelijkrichter Schneider-Westing)

   Oude Nummering: 150.001 - 150.003, 150.011 - 150.012

   Normaal vermogen: 2780 kW

   Werkspanning: 1.5kV , 3kV, 25kV 50hz

   Maximum snelheid: 160 km/h

   Maximum tonnage per as: 19.5 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 170 kN

   Minimum boogstraal: 100 m

   Wieldiameter: 1250 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: S.A. La Brugeoise et Nivelles te Nivelles

   Bouwjaar: 1962

   Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de automatische rem. De automatische rem heeft een Goederen-Passagiers regime en een hogedruk-regime. De remkraan van de automatische rem is van het type OERLIKON FV4. De locomotief is voorzien van een anti-slip rem, een automatische WESTINGHOUSE  compressor van het type 242 VBZ. Er zijn 3 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Elke stuurpost is voorzien van een rem op de bogie

   Bogie: De locomotief is uitgerust met BN-Bogies

   Verwarming:  Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: A.C.E.C. te Charleroi

   Type besturing: Schuifweerstanden aangedreven door een servo-motor

   Tractiemotoren:
        Aantal: 4
        Normaal vermogen: 655 kW
        Uurvermogen: 695 kW

   Wiellagers op kussenblokken

   Transformator
        Vermogen: 3782 kVA
        Secundaire spanningen:
             Tractie: 2 x 1826 V
             Verwarming: 1484 V
             Extra: 400 V

   Transmissie: elastische kettingkoppeling van Alsthom

   Gelijkrichter S1:

 

Siemens

Scneider-Westing

Type schakeling

   

Serie

6

8

Parallell

6

3

Totaal aantal per locomotief

288

192


Hulpapparatuur

   1 Compressor: Westinghouse van het Type 242 VBZ met 2 drukniveaux en 4 cilinders in V opstelling. Aangedreven door 1 dubbele motor van 1500 V

   2 Ventilatoren: op 2 wielen om de tractiemotoren te koelen. Schroefvormig type van RATEAU, elk aangedreven door een motor van 1500 V. Debiet 125m³/ per wiel.

   1 generator:  Om de batterijen op te laden. Type 226A/B3 shunt van A.C.E.C. met een spanning van 72 V en 35A

   1 hulpgenerator: Van de ventilator die zichzelf gelijkricht van A.C.E.C. tupe 223A/B3 met een seriespan,ning van 60/90V en een stroom van 25/35A

   Batterij: SAFT 12Y56 - 80 Ah


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 17750 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4265 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 8800 mm

   Afstand tussen de wielen: 3150mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4475 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding