BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 15

   Draaistelindeling: D

   Totaal gewicht: 78.65 ton

   Nummering: 7201 - 7215

   Oude Nummering: 272.001 - 272.015

   Normaal vermogen: 550 kW

   Tankinhoud: 4000 l

   Smeerolie motor: 340 l

   Smeerolie overbrenging: 220 l

   Smeerolie hulptoestellen: 50 l

   Water om de motor te koelen: 400 l

   Maximum snelheid: 30 km/h (rangeerregime), 50 km/h (lijnregime)

   Maximum kracht bij optrekken: 216 kN (rangeerregime), 194 kN (lijnregime)

   Minimum boogstraal: 80 m

   Wieldiameter: 1262 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: La Brugeoise-Nivelles te Nivelles

   Bouwjaar: 1956

   Remming: Rechtstreekse en automatische rem type Oerlikon met verdeler LST1 en machinistenkranen type FD1 en FV3. De door riemen aangedreven compressor type Lebrun A16 voedt een persluchtreservoir van 900 liter.

   Bedieningsinrichting: Dubbele pneumatische bediening in de stuurpost met automatische waakinrichting. de bedieningshandwielen bevelen een versnellingsklep die de versnellingsservomotor van de dieselmotor, de cilinder van de vullingsklep van de turbo overbrenging, de cilinders voor de verandering van de rijrichting en de snelheidsgamma's bedient. Het versnellinghandwiel kan 4 standen innemen.


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: SEM Gent

   Motor Type: GB3S

Werking: 4 taktsprincipe, overvoed door turbo blazer Brown Boveri VTR250

   Injectie: Direct

   Vermogenregeling: Door injectieregeling

   Starten motor: Pneumatisch door middel van 2 luchtdrukflessen op 30 bar, gevoed door een compressor Nova 21NS

   Nominaal vermogen:  550 kW

   Maximum Rotatiesnelheid: 650 tr/min

   Traagloop: 380 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 6
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 270 mm
       Loop: 360 mm

   Volledige massa: 14.500 ton

   Inspuitingsdruk: 240 bar

   Gemiddelde druk: 8.05 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8.16 m/s

   Maximum koppel: 775 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith

   Type: Turbo overbrenging met omkeer reductor Mylius S.W. B37

   Werkingswijze: De turbo-overbrenging Voith heeft 3 snelheidstrappen verwezenlijkt door middel van een koppelomvormer en 2 hydraulische koppelaars. De omkeer-reductor Mylius S.W. B37 omvat: Een inrichting voor het omkeren van de rijrichting; 2 stellen rechte tandwielen voor de snelheden 33 en 50 Km/H; een stel rechte tandwielen voor het aandrijven van de valse as.

   Aandrijvingswijze assen: Het stangenstel omvat 2 krukken op de valse as, een omkeerreductor en 8 stangen.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 12080 mm

   Breedte: 2936 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4146.5 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding