BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 10

   Draaistelindeling: C

   Totaal gewicht: 59 ton

   Nummering: 7401 - 7410

   Normaal vermogen: 450 kW

   Tankinhoud: 3000 l

   Smeerolie: 920 l

   Water om de motor te koelen: 650 l

   Zand: 480 kg

   Maximum snelheid: 60 km/h

   Maximum kracht bij optrekken: 145 kN

   Minimum boogstraal: 75 m

   Wieldiameter: 1262 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: BN-CFC

   Bouwjaar: 1977

   Remming: Automatische en directe OERLIKON rem met LST1 verdeler met remkranen type FD1 en FV4. De Westinghouse compressor van het type 242 VBZ wordt aangedreven door riemen. Er zijn 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 500 liter. De HLR 7401 - 7408 zijn uitgerust met een directe rem type FDS

   Besturingsinstallatie: 2 pneumatische bedieningen in de cabine met waakinrichting. Het tractiewiel heeft 5 standen en werkt op een variabele persluchtontspanner die de servomotor bestuurd. De servo stuurt de versnelling van de motor, de cilinder van de vulklep en de turbotransmissie


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: ABC

   Motor Type: 6 cilinder-motor

   Injectie: Direct

   Vermogenregeling: Door de injectieregeling

   Starten motor: Via de elektrische Bosch starter type AL/FTB/22/72

   Nominaal vermogen:  550 kW

   Maximum Rotatiesnelheid: 750 tr/min

   Rotatiesnelheid op nullast: 400 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 6
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 242 mm
       Loop: 320  mm

   Volledige massa: 9.200 ton

   Inspuitingsdruk: 205 bar

   Gemiddelde druk: 10.23 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8 m/s

   Maximum koppel: 702 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith en Cockerill-Ougrée

   Type: Turbo-transmissie van Voith type L 217 U met een Cockerill keerkoppeling die 1 snelheidsgamma heeft.

   Werkingswijze: De Voith turbo-transmissie heeft 3 snelheidstrappen, die verwezenlijkt worden door 2 koppelomvormers en een hydraulische koppeling. De Cockerill keerkoppeling bevat:
        - Een rijrichtingsveranderingsinstallatie
        - 1 stel rechte tandwielen die zorgt voor het 60km/u gamma
        - 1 stel rechte tandwielen om de valse as aan te drijven

   Aandrijvingswijze assen: Het tangwerk omvat 2 krukken op de valse as van de keerkoppeling en 6 valse assen

   Besturing: De HLR 7401 - 7408 zijn uitgerust met een automatische afstandsbediening van Krauss-Maffei. Al deze locomotieven zijn uitgerust met een elektrische afstandsbediening om in treinschakeling te kunnen rijden.

Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 11404 mm

   Breedte: 3050 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4280 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding