BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 69

   Draaistelindeling: C

   Totaal gewicht: 52 ton

   Nummering: 8001 - 8069

   Oude Nummering: 260.001 - 260.069

   Normaal vermogen: 395 kW

   Tankinhoud: 1500 l (HLR 8001 - 8042) 2280 l (HLR 8043 - 8069)

   Smeerolie: 335 l

   Water om de motor te koelen: 350 l

   Maximum snelheid: 30 km/h (rangeerregime), 60 km/h (lijnregime)

   Maximum kracht bij optrekken: 128 kN (rangeerregime), 125 kN (lijnregime)

   Minimum boogstraal: 75 m

   Wieldiameter: 1262 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: BN ( 8001 - 8021, 8043 - 8069 ), ABR ( 8022 - 8042 )

   Bouwjaar: 1960 - 1961 ( 8001 - 8042), 1963 (8043 - 8069)

   Remming: Directe OERLIKON rem met remkraan type FD1. Automatische OERLIKON rem met remkraan type FV3 en verdeler LST1. 2 Knorr compressoren, aangedreven door riemen, van het type VV100/100 met 2 trappen op HLR 8001 - 8042 // Gardner ADK met 2 trappen op HLR 8043 - 8069. Er is 1 persluchtreservoir met een capaciteit van 750 l. Handrem werkt op 1 as.

   SIFA-installatie: Veiligheidsinstallatie vervangt de waakinrichting. Het apparaat begrijpt de veiligheids-BBC, en een bijkomende BBC.


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: Maybach-Motorenbau

   Motor Type: Maybach G.T.O.6A overvoedt door de Maybach turbo-blazer

   Injectie: Direct en mechanisch

   Vermogenregeling: Door de R31f regelaar die werkt op de snelheid en het debiet

   Starten motor: Door de Bosh starter van het type DTG 15/24 CRL

   Nominaal vermogen:  480 kW

   Maximum Rotatiesnelheid: 1400 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 12
       Plaatsing: In V op 60°
       Uitboring: 160 mm
       Loop: 200 mm

   Volledige massa: 3.800 ton

   Inspuitingsdruk: 200 bar

   Gemiddelde druk: 8.65 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 9.333 m/s

   Maximum koppel: 326 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith

   Type: L37 z UB op 3 trappen met koppelomvormer en 2 koppelingen.

   Genre: 1 hydraulische koppelomvormer en 2 hydraulische koppelingen

   Werkingswijze: De Voith turbo-transmissie heeft 3 snelheidstrappen, die verwezenlijkt worden door een koppelomvormer en 2 koppelingen. De Gmeinder keerkoppeling bevat:
        - Een rijrichtingsveranderingsinstallatie
        - Een gammaomschakelaar voor rangeer en lijn regime

   Aandrijvingswijze assen: Het tangwerk omvat 2 krukken op de valse as, de omkeerder en 6 valse assen


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 10360 mm

   Breedte: 3100 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4540 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding