BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 25

   Draaistelindeling: C

   Totaal gewicht: 57 ton

   Nummering: 8301 - 8325

   Oude Nummering: 253.001 - 253.025

   Normaal vermogen: 405 kW

   Tankinhoud: 3000 l

   Smeerolie motor: 500 l

   Smeerolie overbrenging: 220 l

   Smeerolie hulpapparatuur: 125 l

   Water om de motor te koelen: 400 l

   Maximum snelheid: 33 km/h (rangeerregime), 50 km/h (lijnregime)

   Maximum kracht bij optrekken rangeerregime: 157 kN

   Maximum kracht bij optrekken lijnregime: 147 kN

   Wieldiameter: 1262 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Cockerill Ougrée te Seraing

   Bouwjaar: 1956

   Remming: Rechtstreekse en automatische rem van het type Oerlikon met verdeler LST1 en machinisten-kranen Fd1 en FV3. De compressor is van het type Arpic HS75 (later vervangen door Westinghouse 242VBZ) door riemen aangedreven. Hij voedt 1 reservoir, met een inhoud van 800 liter.

   Besturingsinstallatie: Dubbele pneumatische bediening in stuurpost met automatische waakinrichting. Het versnellingshandwiel werkt op een versnellingsklep, deze voedt de servo-motor voor versnelling van de diesel en bedient de cilinder voor de vullingsklep van de turbo transmissie. Deze bedient ook de cilinders voor de keerkoppeling en het regime. Het versnellingswiel kan 4 standen innemen.


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: Cockerill Ougrée te Seraing

   Motor Type:695SA

   Injectie: Direct

   Werking: 4 taktmotor

   Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling

   Starten motor: Pneumatisch via 2 luchtflessen op 30 bar, gevoed door een compressor Nova 21NS.<

   Nominaal vermogen: 405 kW

   Maximum rotatiesnelheid: 950 tr/min

   Traagloopsnelheid: 450 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 6
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 241 mm
       Loop: 350 mm

   Volledige massa: 8.7 ton

   Inspuitingsdruk: 250 bar

   Gemiddelde druk: 6.2 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 9.6 m/s

   Maximum koppel: 407 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith

   Type: Turbo-overbrenging Voith L37U Keerkoppeling / vertrager Cockerill

   Werkingswijze: De turbo overbrenging Voith heeft 3 snelheidstrappen, verwezenlijkt door middel van een koppel omvormer en 2 hydraulische koppelaars. De keerkoppeling / vertrager Cockerill omvat : Een inrichting tot het omkeren van de rijrichting 2 stellen rechte tandwielen die het snelheidsgamma van 33 en 50Km/H bepalen. 1 stel rechte tandwielen voor de aandrijving van de valse as.

   Aandrijvingswijze assen: Het stangenwerk omvat 2 krukken op de valse as van de keerkoppeling / vertrager en 6 stangen.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 10750 mm

   Breedte: 2970 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3725 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding