BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 25

   Draaistelindeling: C

   Totaal gewicht: 57.3 ton

   Nummering: 8501 - 8525

   Oude Nummering: 252.001 - 252.025

   Normaal vermogen: 330 kW

   Tankinhoud: 3000 l

   Smeerolie: 650 l

   Water om de motor te koelen: 300 l

   Maximum snelheid: 30 km/h (rangeerregime), 50 km/h (lijnregime)

   Maximum kracht bij optrekken: 137 kN (lijnregime) 141 kN (rangeerregime)

   Minimum boogstraal: 75 m

   Wieldiameter: 1262 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: S.A. Forges Usines & Fonderies d'Haine-Saint-Pierre

   Bouwjaar: 1956 - 1957

   Remming: Automatische en directe OERLIKON rem met LST1 verdeler met remkranen type FD1 en FV3. De  Westinghouse type 242 VBZ compressor wordt aangedreven door riemen. Het persluchtreservoir heeft een capaciteit van 800 l.

   Besturingsinstallatie: 2 pneumatische bedieningen in de cabine met waakinrichting. Het tractiewiel heeft 4 standen en werkt op een versnellingsklep die een servomotor aanstuurt. De servo stuurt de versnelling van de motor, de cilinder van de aanzetklep van de hydraulische overbrenging en de cilinder voor verandering van snelheidsregime en ritrichting.


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: ABC

   Motor Type: 6 DXS

   Injectie: Direct

   Vermogenregeling: Door de injectieregeling

   Starten motor: Pneumatisch met behulp van 2 reservoirs op 30 bar die gevoed worden door een Nova 21NS compressor.

   Nominaal vermogen:  405 kW

   Maximum Rotatiesnelheid: 680 tr/min

   Rotatiesnelheid op nullast: 400 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 6
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 242 mm
       Loop: 320 mm

   Volledige massa: 8.55 ton

   Inspuitingsdruk: 225 bar

   Gemiddelde druk: 8.25 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 7.25 m/s

   Maximum koppel: 569 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Voith

   Type: Turbo-transmissie van Voith type L 37 U met een SEM keerkoppeling type B122.

   Werkingswijze: De Voith turbo-transmissie heeft 3 snelheidstrappen, die verwezenlijkt worden door een koppelomvormer en 2 hydraulische koppelingen. De SEM keerkoppeling bevat:
        - Een rijrichtingsveranderingsinstallatie
        - 2 stellen rechte tandwielen die zorgen voor 33 en 50 km/u
        - 1 stel rechte tandwielen om de valse as aan te drijven

   Aandrijvingswijze assen: Het stangwerk omvat 2 krukken op de valse as van de omkeerreductor en 6 valse assen


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 10000 mm

   Breedte: 2850 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4080 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding