Bouwjaar: 1912
Nummering Locomotieven: 10.004, 10.007, 10.015, 10.024, 10.025,
10.027, 10.029 - 10.049
Type locomotief: ( Pacific )
4-6-2
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 500 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,980 m
Ketel
Keteldruk (P) : 14 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,500 m
Breedte: 1,832 m
Oppervlakte (G) : 4,58 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 19.50 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
diameters : 45/50 mm
aantal: 190
oppervlakte 134,24 m²
Grote vlampijpen
diameters : 125/133 mm
aantal: 40
oppervlakte 78,54 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 232,28m²
Diameters van de overhitterspijpen: 30,5/39 mm
Overhittingsvlak (S1) : 75,79
m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter:
1,800 m
Plaatdikte: 19 mm
Dikte Vuurkistmantel: 15 en 25 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 17 mm
Achter en zijplaten:
17 mm
pijpenplaat: 17 tot
27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 27 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 8,100 m³
Volume van de stoomkamer: 3,250 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 11,50 m²
Verhouding S/G :
50,7
Verhouding S1/S: 0,326
Gewicht lege locomotief: 88 ton
Adhesiegewicht (A): 66 ton
Verhouding T/A: 1/4,4
Trekvermogen: T= 2 X 0,65pd²l 15166 kg
D
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding