Bouwjaar: 1909
Nummering Locomotieven: 10.001 - 10.003, 10.005, 10.006, 10.008
tot 10.014, 10.016, 10.023, 10.026, 10.028
Type locomotief: ( Pacific )
4-6-2
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 500 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,980 m
Ketel
Keteldruk (P) : 14 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,500 m
Breedte: 2,000 m
Oppervlakte (G) : 5 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 19,91 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
diameters : 45/50 mm
aantal: 190
oppervlakte 134,24 m²
Grote vlampijpen
diameters : 125/133 mm
aantal: 40
oppervlakte 78,54 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 232,69 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 30,5/38 mm
Overhittingsvlak (S1) : 75,79 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter:
1,800 m
Plaatdikte: 20 mm
Dikte Vuurkistmantel: 18 en 30 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten:
18 mm
pijpenplaat: 17 tot
27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 27 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 8,1000 m³
Volume van de stoomkamer: 3,250 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 11,50 m²
Verhouding S/G :
46,5
Verhouding S1/S: 0,326
Gewicht lege locomotief: 95 ton
Adhesiegewicht (A): 67,5 ton
Verhouding T/A: 1/4,5
Trekvermogen: T= 2 X 0,65pd²l 15 166 kg
D
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding