Bouwjaar: 1899
Nummering Locomotieven: 15.001 - 15.047
Type locomotief: ( Atlantic )
4-4-2
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 440 mm
Zuigerslag (l) : 610 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,800 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12,5 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,450 m
Breedte: 1,030 m
Oppervlakte (G) :
85,52 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 11,75 m²
Pijpenbundel
diameters : 40/45 mm
aantal: 218
oppervlakte 85,52 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 97,22 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter:
1,324 m
Plaatdikte: 14 mm
Dikte Vuurkistmantel: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten:
16 mm
pijpenplaat: 16 tot
27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 22 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 3,530 m³
Volume van de stoomkamer: 1,330 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 6,10 m²
Verhouding S/G :
38,5
Inhoud waterbakken: 6,500 m³
Inhoud kolenbakken: 2 ton
Gewicht lege locomotief: 53,125 ton
Adhesiegewicht (A): 34,260 ton
Verhouding T/A: 1/6,42
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 5 330 kg
D
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding