BFOTO
BFOTO

Bouwjaar: 1905
Nummering Locomotieven: 16.001 - 16.062
Type locomotief:    ( Atlantic)   4-4-2

Mechanisme
     Diameter van Cilinders (d) : 470 mm
     Zuigerslag (l) : 610 mm
     Diameter van Drijfwielen (D) : 1,800 m

Ketel
     Keteldruk (P) : 12,5 kg/cm²

     Rooster
          Lengte: 2,450 m
          Breedte: 1,030 m
          Oppervlakte (G) : 2,52

     Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 11,72

     Pijpenbundel
          Kleine vlampijpen
               diameters : 40/45 mm
               aantal: 132
               oppervlakte 51,80
          Grote vlampijpen
               diameters : 2118/127 mm
               aantal: 15
               oppervlakte 17,35

     Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 80,87
     Diameters van de overhitterspijpen: 27/34 mm
     Overhittingsvlak (S1) : 16,98

     Ketelromp
          Gemiddelde diameter: 1,324 m
          Plaatdikte: 14 mm

     Dikte Vuurkistmantel: 16 en 20 mm
     Materiaal Vuurhaardplaten: Koper

     Dikte Vuurhaardplaten
          Hemelplaat: 20 mm
          Achter en zijplaten: 16 mm
          pijpenplaat: 16 tot 27 mm

     Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 22 mm
     Inhoud van de ritvaardige  ketel: 3,450
     Volume van de stoomkamer: 1,330
     Oppervlakte van stoomafgifte: 6,10

Verhouding S/G : 32
Verhouding S1/S: 0,210
Inhoud waterbakken: 6,500
Inhoud kolenbakken: 2 ton
Gewicht lege locomotief: 57,250 ton
Adhesiegewicht (A): 35,2 ton
Verhouding T/A: 1/5,78
Trekvermogen: T= 0,65pd²l   6 090 kg
                                   D

Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding