BFOTO
BFOTO

Bouwjaar: 1928, 1931
Nummering Locomotieven: 48.001 - 48.035
Type locomotief:    ( Consolodation)   2-8-0

Mechanisme
     Diameter van Cilinders HD (d) : 420 mm
     Diameter van Cilinders LD (d') : 570 mm
     Zuigerslag HD (l) : 610 mm
     Zuigerslag LD (l) : 700 mm
     Diameter van Drijfwielen (D) : 1,550 m

Ketel
     Keteldruk (P) : 17 kg/cm²

     Rooster
          Lengte: 3,233 m
          Breedte: 0,996 m
          Oppervlakte (G) : 3,22

     Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 16,53

     Pijpenbundel
          Kleine vlampijpen
               diameters :65/70 mm
               aantal: 84  // 6
               oppervlakte 77,30  //5,10
          Grote vlampijpen
               diameters : 125/133 mm
               aantal: 24
               oppervlakte 42,40

     Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 141,33
     Diameters van de overhitterspijpen: 31,38 mm
     Overhittingsvlak (S1) : 45

     Ketelromp
          Gemiddelde diameter: 1,614 m
          Plaatdikte: 18 mm

     Dikte Vuurkistmantel: 15 en 17 mm
     Materiaal Vuurhaardplaten: Koper

     Dikte Vuurhaardplaten
          Hemelplaat: 16 mm
          Achter en zijplaten: 16 mm
          pijpenplaat: 16 tot 30 mm

     Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 25 mm
     Inhoud van de ritvaardige  ketel: 6,500
     Volume van de stoomkamer: 3,670
     Oppervlakte van stoomafgifte: 11

Verhouding S/G : 43,89
Verhouding S1/S: 0,318
Gewicht lege locomotief: 78,805 ton
Adhesiegewicht (A): 75,7 ton
Verhouding T/A: 1/4,61
Trekvermogen: T= 0,65l (pd² + p'd'²)    16 425 kg
                                  D

Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding