BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis


Algemeen

   Aantal: 1

  Totaal gewicht leeg: 82.6 ton

  Totaal gewicht gevuld: 98.4 ton

  Spanning: 3 kV (gelijkstroom)

   Oorspronkelijke Nummering: 47

   Nummering na 1953: 228.501

   Nummering na 1970: 501

   Nummering na 1973: 050

   Normaal vermogen: 780 kW

   Maximum snelheid: 130 km/h

   Maximum acceleratie: 62 cm/sec²

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 920 mm (loopdraaistellen) - 1010 mm (motordraaistellen)

Mechanisch gedeelte

   Constructeur: CW Mechelen

   Bouwjaar: 1951

   Capaciteit:
 

1ste klas

2de klas

totaal

Zitplaatsen

42

119

164

Staplaatsen

0

0

100

Totaal

42

119

264


   Remming: Directe rem met Westinghouse remkraan. Remblokken op wielbanden

   Verwarming: Via elektrische verwaming

Elektrisch gedeelte

Tractiematerieel

  Constructeur: ACEC - SEM

   Opstartsysteem: Nokkenas aangedreven door servomotoren (JH)

   Tractiemotoren:
        Aantal: 4
        Uurvermogen: 185 kW
        Normaal vermogen: 154 kW
        Motoren automatisch gekoeld

    Ophanging: door de neus

   Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel

   Transmissie: Door eenzijdige tandwielen

Hulpapparatuur

   1 ACEC Compressor:
        2 enkelwerkende cilinders
        2 drukken
        Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
        Maximum druk 7 Bar
        Debiet 540 l/min

   1 batterijoplader: 72 V, 55 A

  Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. atterijen.

Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 45780 mm

   Lengte van een wagon: 22525 mm

   Afstand tussen draaistellen: 16000 mm

   Afstand tussen de assen: 2700 mm (B-rijtuig) - 2800 mm (A-rijtuig)

   Breedte: 2955 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3890 mm

Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding