BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 60

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 90 ton

   Nummering: 1301 - 1360

   Normaal vermogen
        Tractie: 5200 kW
        Recuperatie: 3000 kW

   Werkspanning: 1.5kV (beperkt vermogen), 3kV, 25kV 50hz

   Maximum snelheid: 200 km/h

   Maximum tonnage per as: 22.5 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 288 kN

   Minimum boogstraal: 100 m

   Wieldiameter: 1160 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Gec Alsthom

   Bouwjaar: 1997

   Remming: Automatische rem en directe rem. Elektrische regelbare rem ,waar men vermogen mee kan recupureren, die op de tractiekruk zit en mee de druk van de automatische rem bepaalt. In dit geval regelt de installatie het rempercentage voor de elektrische en de pneumatische rem. De automatische remkraan is van het elektrisch "impuls"-type. De locomotief is voorzien van een anti-slip rem, 2 compressoren KNORR van het type SL20-5. Er zijn 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Elke stuurpost is voorzien van een parkerrem, deze bestaat uit 6 remcilinders met veerremmen.

   Bogie: De locomotief is uitgerust met ACR bogies met een primaire ophanging die gekoppeld is aan de drijfstang en een secundaire 'Flexicoil' ophanging

   Verwarming:  Airco


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: GEC Alsthom

   Type besturing: Een optrekuitrusting door de tractiemotor
        1ste etage
             DC: hakker
             AC: 4 kwadrantenbedrijf
        Regelbare rem op 3kV en 25kV
             4 remweerstanden van 8.8 ohm die bestuurd worden door een onafhankelijke hakker.
        2de etage
             driefasig

   Tractiemotoren: Type 4FXA4559B
        Aantal: 4
        Normaal vermogen: 1300 kW
        Ophanging: op 3 punten waarvan 1 elastisch

     Transformator
        Constructeur: Pauwels Trafo Belgium
        Vermogen: 6.3 MVA

   Secundaire spanningen
        Tractie: 4 x 1520 V (1375 KVA)
        Verwarming: 1520 V (T° < 10° 800 kVA, T° > 10° 600kVA)

   Transmissie: tandwiel op de motoras met een aandrijving van het type 'Jacquemin'


Hulpapparatuur

   2 hulpomvormers:
        Vermogen: 150 kVA
        Uitgangsspanning:
             110V DC
             3 X 380 V 50 Hz
             2 X 380 V 50Hz
             2 x 220 V 50 Hz

   2 Compressormotoren: driefasige asynchroonmotor 380V - 15 kW van MT 3000 tr/min met een debiet van 135m³/min

   2 Snubbers van MV

   2 transformatoren van MV

   Treinverwarming: 3Kv op een 3kV net, 1.5kV 50Hz op een 25kV 50 Hz net

   Batterij:
        Type: Ni-Cd 110 V - 90 Ah
        Oplaadspanning: 114 V


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 19110 mm

   Breedte: 2926 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4275 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 10400 mm

   Afstand tussen de wielen: 3000 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4355 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding