BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 14

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 83.85 ton

   Nummering: 2501 - 2514

   Oude Nummering: 125.001 - 125.014

   Normaal vermogen: 1880 kW

   Werkspanning: 3 kV

   Maximum snelheid: 130 km/h

   Maximum tonnage per as: 20.960 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 196 kN

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 1262 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: S.A. Le Brugeoise et Nivelles

   Bouwjaar: 1960 - 1961

   Remming: Automatische rem van OERLIKON gecombineerd met een directe rem van OERLIKON

   Bogie: SLM Winterthür met koppeling tussen de bogies

   Verwarming:  Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: A.C.E.C. Charleroi en S.E.M. Gent

   Type besturing: JH weerstanden geregeld door servomotoren

   Tractiemotoren
        Aantal: 4
        Uurvermogen: 470 kW
        Normaal vermogen: 435 kW

   Ophanging: door de neus

   Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel

   Transmissie: Door een eenzijdig elastisch radarwerk

   Uitgerust om met stuurstandrijtuig M2 te rijden
 

   Hulpapparatuur

   2 compressoren: OERLIKON type 2A-200 met 3 cilinders en 2 drukniveaus aangedreven door een elektrische motor op 3000 V. Werkdruk = 8 bar, en de compressoren hebben een debiet van 1350 liter/min.

   2 ventilatoren: om de tractiemotoren af te koelen aangedreven door een elektrische motor op 3000 V, met een debiet van 90 m³/min

   1 batterijspanninggenerator: A.C.E.C. type 266 72 V, 38 A.

   1 batterijoplader: Ca-Ni, 54 elementen 80 Ah ==> werden vervangen door Pb batterij 6 x 12V, 100 Ah.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 18000 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3755 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 8600 mm

   Afstand tussen de wielen: 3450 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4700 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding