BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 5

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 82.4 ton

   Nummering: 2601 - 2605

   Normaal vermogen: 2355 kW

   Werkspanning: 3 kV

   Maximum snelheid: 130 km/h

   Maximum tonnage per as: 20.6 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 235 kN

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 1150 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: S.A. La Brugeoise et Nivelles te Nivelles

   Bouwjaar: 1964

   Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de automatische rem.  De automatische rem heeft een Goederen-Passagiers regime en een hogedruk-regime (het hogedrukregime komt enkel in dienst na een noodremming). De remkraan is van het type OERLIKON FV4. De locomotief is voorzien van een antisliprem, 2 automatische Westinghouse-compressoren van het type 242 VBZ en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de bogie.

   Bogie: De locomotief is uitgerust met SFAC bogies van het type Monomoteur.

   Verwarming:  Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: ACEC Charleroi

   Type besturing: Schuifweerstanden aangedreven door een servo-motor

   Tractiemotoren: Volledig opgehangen en met continue ventilatie
        Aantal: 2
        Uurvermogen: 1175 kW
        Normaal vermogen: 1180 kW

   Wiellagers op rollen

   Transmissie: met 2 verschillende tandwielwielen en elastische koppeling
 

   Hulpapparatuur

   2 compressoren: Westinghouse van het type 242 VBZ met 2 drukniveaus en 4 cilinders in V-opstelling. Aangedreven door een motor op 3000 V.

   2 ventilatormotoren: Op 2 wielen om de tractiemotoren af te koelen. Van het schroefvormig 'Rateau'  type. Elk wiel is aangedreven door een motor werkzaam op 3000 V. Debiet: 125m³/min per wiel.

   1 generator om de batterijen op te laden: A.C.E.C. van het type CV 226 shunt, 72 V, 38 A.

   1 batterij: SAFT 12Y56, 80 Ah.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 17250 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3850 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 8500 mm

   Afstand tussen de wielen: 2550 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4375 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding